روزشمار عملیات های دفاع مقدس

نوار زمان هشت سال جنگ تحمیلی

عنوان رده اخبار : وصیت نامه شهید موسی انصاری رادمندی _ در مصیبت ها و سختی ها صبر پیشه کنید
نسخه قابل چاپ

وصیت نامه شهید موسی انصاری رادمندی _ در مصیبت ها و سختی ها صبر پیشه کنید

همه رده ها > وصیت نامه شهید موسی انصاری رادمندی _ در مصیبت ها و سختی ها صبر پیشه کنید
وصیت نامه شهید موسی سفیدیان _ پیام خون شهید مهم تر از ایثار جان است وصیت نامه شهید موسی سفیدیان _ پیام خون شهید مهم تر از ایثار جان است
شهید موسی سفیدیان، یادگار یعقوب و معصومه ششم اردیبهشت ماه سال 1348 در شهرستان دامغان چشم به جهان گشود. وی تا پایان دوره متوسطه در رشته مکانیک درس خواند و دیپلم گرفت و سپس به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. این شهید گرانقدر یازدهم فروردین ماه سال 1367 در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

متن وصیت نامه شهید را در ادامه می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف اینکه گفتند ما ایمان آورده ایم رهایشان میکنیم و بر این ادعا هیچ امتحانشان نکند (سوره عنکبوت آیه 2)

مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک *** چند روزی قفسی ساخته اند ازبدنم

به حمد و ستایش به محضر حق که مارا آفرید و عنایات خویش را شامل حال گناهکاران نمود و مارا در صف جهادگران که به حقیت جز و اولیا و دوستان واقعی آن حضرت هستند قرار داد.

با عرض سلام خدمت بقیه الله اعظم ارواحنا فدا و نام بر حقش و درود بر امت شهید پرور ایران هم اکنون این بنده گناهکار که لیاقت شهادت را در خود نمی بینم اما با همین احوال از رحمت خدا غافل نبوده ام و بدان بسیار امیدوارم شروع به نوشتن وصیت نامه نموده ام خداوند نعمتهای بسیار به من عطا کردی سپاسگزارم، بار الها تو میدانی که حضور من در جبهه جز رضای تو و جهت لبیک به امام چیز دیگری نبوده، خدایا در حالی که با توبه راز و نیاز مشغول هستم سراسر وجودم را گناه فرا گرفته است و در برابر عظمت تو شرمگین هستم

خدایا تو میدانی که در برابر تعمتهای کثیری که تو در اختیار این بنده گنهکار نمودی نتوانسته ام به خوبی استفاده کنم که با قدم نهادن در این راه امیدوارم که با نثار خون خود از گناهانم در گذری.

از تمام برادران می خواهم که امام را تنها نگذارند و با حضور خود در جبهه روح شهیدان اسلام را شاد کنند و اما سخن با پدران و مادران ای پدران و مادران عزیز فرزند در دست شما امانتی است از خدا حال که صاحب امانت آنها را طلب کرده هر چه زودتر باز گردانید.

و اما پدر و مادر عزیزم مرا حلال کنید و اگر احانت و جسارتی در حق شما کردم مرا ببخشید چون من نتوانستم فداکاریهای شمارا جبران کنم امید بخشش از سوی شما را دارم.

برادر عزیزم امیدوارم اذیت هایی را که از طرف من به تو وارد شد ببخشی. من خودم میدانم برادر لایقی برای تو نبوده ام و احانتهایی که بر تو کردم مرا ببخشی.

خدمت خواهرانم سلام، هر انقلابی دو چیز می خواهد تا پیروزی نهائی را کسب کند، یکی خون و دیگری پیام خون شهید است. البته حفظ حجاب مهم تر از خون شهید است و پیام من به شما این است؛ زینب وار رسالت من را بر دوش بگیرید.

والسلام/ موسی سفیدیان



منبع: نوید شاهد
وصیت نامه شهید موسی انصاری رادمندی _ در مصیبت ها و سختی ها صبر پیشه کنید وصیت نامه شهید موسی انصاری رادمندی _ در مصیبت ها و سختی ها صبر پیشه کنید
شهید موسی انصاری رادمندی، یادگار علی اکبر و زلیخا دوم خردادماه سال 1338 در شهرستان تهران به دنیا آمد. او تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند جهاد سازندگی بود و سپس به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

این شهید گرانقدر دهم تیرماه سال 1365 با سمت تخریب چی در مهران بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. پیکر وی را در بهشت زهرای زادگاهش به خاک سپردند. برادرش مصطفی نیز شهید شده است.

وصیت ‍نامه شهید موسی انصاری رادمندی را در ادامه می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

اشهد ان لا اله الا الله *** اشهد ان محمد رسول الله *** اشهد ان على ولى الله

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

مپندارید آنانکه کشته شدند در راه خدا مردگانند بلکه آنها زنده اند و نزد خداى روزى میبرند.

با سلام و درود بر امام عصر منجى عالم بشریت مهدى موعود و منتظر عج الله تعالى فرجه الشریف و با سلام بر نائب بر حقش امام امت حسین زمانه، حامى مستضعفان دشمن مستکبران نائب الامام روح الله الموسوى الخمینى و با سلام و درود به ارواح طیبه شهداى اسلام از صدر اسلام تا کنون.

پس از حمد و ثناى پروردگار باری تعالى بنا بر حسب وظیفه شرعى مطالبى تحت عنوان وصیت نامه عرض نموده تا انشاءالله که به وظیفه خود عمل نموده باشد. این بنده حقیر که عمرى را در گناه و خطا بوده از خداوند متعال سپاسگزارم. بخاطر نعمت هاى بیکرانش که به بندگان عطا فرموده و نعمت عظیمى همچون حضور در جبهه را از لطف و عنایتش نصیب ما نموده است.

همینطور از خداوند تبارک و تعالى خواستارم که توانائى و توفیق در جهاد آفاق و انفس را با هم به بنده و همه عطا نماید و همینطور شکرگزاریم که از نعمت عظیم رهبرى همچون وجود مبارک رهبر عظیم الشان انقلاب امام امت خمینى عزیز ما را برخوردار نموده است و از شما عزیزان اسلام خواستارم که قدر وجود معظم له را بدانید که این نعمتى است.

الهى که پروردگار عالم از منبع فیض الهیش به ما ارزانى داشته و باید شاکر باشیم و طورى عمل نمائیم که لائق داشتن چنین رهبرى باشیم و همینطور شما امت اسلامى بدانید که براى این انقلاب شهیدان زیادى تقدیم شده است و قدر این انقلاب را بدانید و حافظ انقلاب باشید که شهدائى همچون مطهرى ها و بهشتى ها و رجائى ها و باهنرها و منتظرى ها تقدیم راه اسلام و انقلاب شده اند و این شهیدان عزیز جرمشان دفاع از اسلام و انقلاب بوده است و بدست منافقین به شهادت رسیده اند.

اى مستضعفین بدانید که منافقین از کفار بدترند و منافقین در هر زمان بوده اند و ضربه به اسلام و مسلمین زده اند باید آگاهانه با آنها برخورد کرد که آنها ریا کارند و از هر چیزى به نفع خود استفاده میکنند و حالا بعد از تمام اعمال ننگین شان و بعد از ترور اشخاص و روحانیت آگاه مسلمان و مبارز دست به توطئه منافقان دیگرى زده اند و آن استفاده تبلیغاتى از کمبودهاى دنیوى و ظاهرى به نفع خودشان براى از بین بردن وحدت کلمه امت اسلامى که شما عزیزان اسلام در مقابل کمبودهاى مادى باید صبر و تحمل داشته باشید که صبر شما جهاد اکبر است.

در مصیبت ها و سختیها و کمبودهاى دنیوى و ناشى از جنگ صبر داشته باشید که صبر حلال مشکلات است و ضربه محکمى است به دهان منافقین و کفار و یاوه گویان داخل و خارج است.

شما در نماز جمعه ها، دعاهاى کمیل، توسل و راهپیمایی ها شرکت نمایید. در صحنه مبارزه حضور فعال داشته باشید و همین حضور در صحنه شما و دعاها و مناجات و عبادات شما است که دشمن هاى شرقى و غربى را به زانو در آورده است. بدانید که هنوز ما در بین راه هستیم و به مقصد نرسیده ایم. بدانید که این انقلاب از انقلاب امام حسین(ع) نشأت گرفته است و جهاد ما بر حق است و عاقبت پیروزى از آن اسلام و مسلمین است.

توصیه اى هم به آنهایى که تا کنون در خط اسلام و خط امام و پیرو ولایت فقیه نبوده اند، دارم: تا فرصت هست توبه نمائید و به اسلام و قرآن باز گردید و همینطور توصیه به آنهایى که به ظاهر خود را طرفدار انقلاب و اسلام می دانند اما در عمل مخالف خط امام و ولایت فقیه بوده و با کمترین کمبودى با دشمنان اسلام هم صدا شده و شروع به شکایت نکنند که همین عمل شما ضربه به اسلام است برگردید و توبه نمائید خداوند توبه کنندگان را دوست دارد.

آن جوانان عزیزى که به ظاهر از اسلام بیگانه بوده اند به اسلام روى آورند که اسلام جوابگوى تمام نیاز مادى و اخروى است. امت اسلام آگاهانه جبهه جنگ را تقویت نمائید که شما امت آخر زمان هستید و باید نمونه باشید و دست به دعا بردارید تا انشاءالله به یارى الله و به فرماندهى امام زمان و رهبرى نائب بر حقش لشگریان اسلام راه کربلا را باز نمایند و از آنجا راهى قدس عزیز شوند و زمینه براى ظهور و فرج امام عصر عج الله تعالى فرجه شریف فراهم شود.

عزیزانم راه شهیدان را ادامه دهید که آنها راهى جز اسلام و انقلاب ندارند. پروردگارا؛ هم اکنون که نعمت حضور در جبهه را به ما عنایت فرمودى پیروزى را هم از آن لشکریان اسلام نما و در صورت لیاقت شهادت را نصیب ما بگردان و ما را در زمره شهیدان کربلا قرار بده و با آنها محشور بگردان.

پروردگارا؛ به امام امت طول عمر و سلامت و صحت عنایت فرما و تا فرج آقا امام زمان (عج) از نکاک بلیان ارضى و سماوى محفوظ بدار. پروردگارا خانواده شهدا در انتظارند هر چه زودتر رزمندگان را به پیروزى برسان. پروردگارا بر تقواى و صبر امت اسلام بیفزا.

بسمه تعالى

خدمت پدر و مادر عزیز سلام:چند کلامى هم در مورد برادران گردان تخریب عرض کنم که این برادران عزیزانى از جان گذشته عاشق الله هستند که چنانچه آنها را دید عوض بنده از آنها تشکر نمائید و بنده هم خداوند را شکر مى نمایم که چند صباحى را در بین این برادران بودم هر چند که لیاقت آن را نداشتم.

والسلام/ ما میرویم تا خط امام (خط اسلام) حاکم باشد/خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار

بى عشق خمینى نتوان عاشق مهدى شد

شنبه هفتم تیرماه 1365 اسلام آباد غرب/ قلاجه



منبع: نوید شاهد
صفحه 1  
1 صفحه - 2 رکورد




© 1397 کلیه حقوق محفوظ است | طراحی وب سایت
x - »